Tūrisms nav tikai ceļojumi un jauni piedzīvojumi tālajās zemēs. Šī neticamā nozare gluži tiešā nozīmē liek pasaulei griezties. Sākot ar vietējo uzņēmumu atbalstīšanu un beidzot ar triljoniem eiro no pasaules IKP, tūrisma nozīme ekonomikā ir vienkārši milzīga. Tā kā COVID-19 pandēmija šogad grauj tūrisma nozari, kaitējums ir jūtams visā pasaulē.
Tikai 2019. gadā tūrisma nozares ieguldījums bija 10,3% no pasaules IKP – tas ir 8,9 triljoni ASV dolāru! Tas arī nodrošināja 330 miljonus darbavietu jeb katru desmito darbavietu visā pasaulē, savukārt pēdējo piecu gadu laikā tūrisma nozare radīja katru ceturto jaunu darbavietu. Tūrisma sektors 2019. gadā piedzīvoja 3,5% pieaugumu, devīto gadu pēc kārtas pārsniedzot pasaules ekonomikas pieaugumu par 2,5%.
Šie ir daži iespaidīgi statistikas dati, kas parāda ainu par tūrisma nozīmi ekonomikā. Tātad, kas notiek, ja nav tūrisma?
2020. gads bija gads, kad ceļojumi tiešām apstājās, COVID-19 rezultātā tūrisma nozarei postoši apstājoties. Līdz 2020. gada aprīlim vismaz 7,1 miljards cilvēku jeb 91% no visiem pasaules iedzīvotājiem dzīvoja ar COVID-19 saistītiem ceļošanas ierobežojumiem.
Pēc sešiem mēnešiem daudzas valstis sāk izkļūt no vietējiem bloķēšanas gadījumiem un no jauna atvērt robežas. Bet tūrisma nozarei ir izdarīts smags trieciens.
Neskaitāmi uzņēmumi ir spiesti slēgt darbību, sākot no vietējiem ģimenes veikaliem un beidzot ar starptautiskiem uzņēmumiem. Miljoniem cilvēku ir zaudējuši darbu un iztiku. Tomēr darbavietu un ienākumu zaudēšana ir tikai sākums zaudējumiem, kas pasaulei rastos bez tūrisma.
Tūrisma priekšrocība ir vairāk nekā miljardu dolāru un simtiem miljonu darbavietu un uzņēmējdarbības iespēju radīšanu.
Desmitiem dabas teritoriju iegūst aizsardzību, jo tās ir nozīmīgas tūrisma nozarei. Ir arī daudzi iedvesmojoši pārmaiņu gadījumi, piemēram, bijušie mednieki pārvēršas par safari ceļvežiem, jo ienākumi no tūristiem, kuri vēlas redzēt savvaļas dzīvniekus, nozīmē, ka dzīvnieku aizsardzība ir daudz vērtīgāks pasākums.
Jūsu ceļojumam var būt tieša pozitīva ietekme, ja Jūs maksājat dalības maksu par nacionālajiem parkiem, lai nodrošinātu pastāvīgu saglabāšanu. Jums vienmēr arī jāpārliecinās, ka atstājat tikai pēdas un fotografējat tikai no apmeklētajām dabas teritorijām.
Šīs tūrisma nozares pozitīvās sekas ir daļa no virzības uz atbildīgu tūrismu. Tas viss ir par labvēlīgu ietekmi uz kopienām, kuras apmeklējam, aizsargājot savvaļas dzīvniekus un rūpējoties par mūsu planētu.
Bez atbildīga tūrisma cietīs daudzas kopienas, kultūras, dzīvnieki un zemes. Tā kā ienākumi no tūrisma dod lielu stimulu dabas un kultūras nozīmes teritoriju saglabāšanai, šī stimula atcelšana rada šīs dārgās vietas lielāku izzušanas risku. Viņi, visticamāk, tiks iznīcināti, lai radītu vietu ienesīgākai un bieži kaitīgai attīstībai, piemēram, masveida lauksaimniecībai.
Atbildīgs tūrisms nozīmē arī to, ka vairāk tūrisma uzņēmumu izmanto ilgtspējīgu praksi un veicina videi draudzīgus un kulturāli jutīgus ceļojumus. Tas atstāj mazāk vietas neētiskiem uzņēmumiem, kuri izmanto tūrismu, lai kaitētu videi un izmantotu cilvēkus un savvaļas dzīvniekus.
Labā ziņa ir tā, ka atbildīgs tūrisms – un tā lielā ietekme uz ekonomiku – pieaug. Tā kā tūrisma industrija pakāpeniski atgriežas pēc COVID-19, mēs, iespējams, redzēsim izmaiņas ceļojumos. Ceļojumu tendences, piemēram, vietējie ceļojumi, izkļūšana dabā un ceļojumi nelielās grupās, 2021. gadā kļūs populārāki.
Mēs esam runājuši par tūrisma priekšrocībām ekonomikai un miljoniem cilvēku visā pasaulē… Bet kā mēs varam palīdzēt tūrisma nozarei atgriezties?
Tā kā vietējie ceļojumi veicinās tūrisma atveseļošanos, vislabākā vieta, kur ceļot vispirms, ir Jūsu pašu pagalms. Izmantojiet to kā zelta iespēju izpētīt dažus slēptus dārgakmeņus savā valstī!
Jums būs iespēja iepazīties ar vietējo kultūru, vēsturi un dabu, vienlaikus palīdzot vietējiem uzņēmumiem tuvāk mājām. Kad Jūs tērējat naudu mazos uzņēmumos, piemēram, restorānos, viesnīcās, veikalos un saimniecībās, Jūs darāt visu, lai atbalstītu vietējās ģimenes, atdzīvinātu ekonomiku un atjaunotu ceļojumus.
Izpētiet Latviju kā tūrisma galamērķi – LATVIJA: INFORMĀCIJA PAR GALAMĒRĶI
Visas vietas ir aizpildītas